Hurinaz Tuksal ve Fatih Denizci Sordu, Özge Özkan Gezergen Cevapladı;
Çalışan memnuniyeti üzerine gerçekleştirdiğimiz bu röportajda, Hurinaz Tuksal ve Fatih Denizci'nin yönelttiği soruları İnsan Kaynakları Müdürü Özge Özkan Gezergen yanıtladı. Kuşaklar arası farklılıklardan teknolojinin etkisine, sosyal etkinliklerden yan haklara kadar çalışan bağlılığını artırmaya yönelik öneriler içeren bu keyifli sohbet, iş dünyası için önemli ipuçları sunuyor.
X,Y ve Z kuşaklarının çalışan memnuniyetine bakışları nasıldır? Kuşaklar arası memnuniyet belirleyici kritik noktalar nelerdir?
X kuşağı, uzun vadeli istihdam, kariyer gelişimi ve şirkete bağlılığa önem veriyor. İş güvencesi, net kariyer yol haritaları ve takdir edilme hissi onlar için kritik. Geleneksel yönetim yapılarına uyum gösteriyor ve hiyerarşideki yerini önemsiyor. Y kuşağı, iş-özel hayat dengesine odaklı. Esnek çalışma saatleri, uzaktan çalışma imkânı ve kişisel gelişim fırsatları bekliyor. İş birliği ve takım çalışmasını önemsiyor, düzenli geri bildirim ve fikirlerinin değer görmesini istiyor. Z kuşağı, teknolojiye doğmuş bir nesil ve iş yerinde teknoloji kullanımına büyük önem veriyor. Çevresel ve sosyal konulara duyarlı, çalıştığı şirketlerin de bu sorumlulukları almasını bekliyor. Şirket kültürüne uyum sağlamak ve inovatif fikirlerini paylaşmak istiyor. Günümüzde farklı kuşaklar aynı iş yerinde çalışıyor. Kuşakların beklentileri farklı olduğu için aktif dinleme, empati ve açık iletişim çok önemli. Esnek çalışma modelleri ve kişiselleştirilmiş gelişim planları oluşturmak çalışan memnuniyetini artırmakta. Güvenilir bir ortam sağlamakta, bağlılığı güçlendiriyor.
Teknolojik gelişmeler ve ekonomik göstergeler ile çalışan memnuniyetini nasıl ilişkilendirebiliriz?
Bildiğiniz gibi, çalışan bağlılığını önemseyen ve bu konuda sağlıklı adımlar atabilmek için çeşitli anketler düzenleten birçok şirket var. Bu anket sonuçları nasıl çıkmaktadır? Öncelikli konular nelerdir?
Bu ölçüm metodlarının doğru sonucu ortaya koyduğunu düşünüyor musunuz?
Çalışma ortamının çalışan bağlılığına etkisi olduğunu düşünüyor musunuz?
Sosyal faaliyetler, etkinlikler ve organizasyonların çalışan bağlılığına etki ettiğini düşünüyor musunuz?
Çalışanlara tanınmış yan hakların bağlılığa etkisi olduğunu düşünüyor musunuz?
Son olarak üyelerimize ve okurlarımıza, aynı zamanda işletme ve kurumlara "çalışan memnuniyeti" ile ilgili iletmek istediklerinizi paylaşabilir misiniz?
BONUS > İdari İşler Yöneticileri Çalışan Memnuniyetine Nasıl Katkı Sağlayabilir?
Comments